Šta možete očekivati tokom detoksa?

Detoks sokovima je zamena svih obroka nepasterizovanim sokovima od 100% voća i povrća, bez dodatog šećera, vode i aditiva.

Detoksom na bazi hladno ceđenih sokova organizam se hrani velikom količinom vitamina i minerala iz svežeg voća i povrća, i uz istovremeno uzimanje oko 2-3l pitke vode i biljnih cajeva podstiče na izbacivanje toksina iz organizma

S obzirom da je ovakav vid detoksa, najčešće šok za organizam većine ( zbog naglog unosa velike količine vitamina i minerala, nevarenja hrane već direktnog protoka iste u krvotok, kako biste osetili odmah što više benefita samog detoksa, a što manje “šokirali” svoj organizam, neophodna je adekvatna priprema kao i lagani prelazak na čvrstu hranu i prethodni ritam ( mada se nadamo da će vaš “prethodni ritam” nakon detoksa biti sa prizvukom “zdravije navike u ishrani”).  

Naša preporuka jeste da uvedete nekoliko rituala tokom trajanja detoksa ( savršeno bi bilo ukoliko oni postanu deo vašeg života i pre samog detoksa, odnosno tokom pripreme, kao i nakon detoksa, sada kao vaš novi stil života:)

Rituali koje preporučujemo tokom trajanja detoksa:
* mućkanje kokosovog ulja oko 20min u ustima odmah po buđenju i nakon toga redovno pranje zuba
* čaša tople limunade sa , ukoliko želite, malo kurkume, cimeta ili đumbira
* blago razgibavanje i istezanje kako biste se više povezali sa telom i opustili sve mišiće
*umirivanje i tišina u trajanju od par minuta ( meditacija za one koji praktikuju) kako biste umirili svoj um
* prelivanje 100% ogranskog kakaoa vrelom vodom i konzumiranje pre prvog soka kako bi se telo ugrejalo što je posebno važno tokom zimskog perioda ( kakao možete piti u toku dana kada god osetite potrebu za njim.) Kakao donekle menja gustinu kafe i lakše se psihološki prevazilazi nedostatak kafe tokom detoksa.
*sokovi se drže u fržideru sve vreme na temperaturi do 4 stepena i oko 20-30min pre pijenja vade kako bi se prilagodili temperaturi tela
* umesto kafe možete piti zeleni ili 1 crni čaj, matcha caj
* ukoliko osetite da vam je hladno ( što se često dešava dok pijete sveže sokove jer se organizam raslađuje) možete piti neke yoga detox čajeve, nana, banča ili skuvati jedan potaž od čistog povrća bez soli i drugih začina, izblendirati i pojesti/popiti.
* sauna, kupke, piling i masaže tela su vlo poželjne i olakšavaju izbacivanje toksina iz organizma i umirivanje 
* poželjno je beležiti kako se osećate tokom detoksa, naročito pred spavanje jer detoks “izbacuje” emocije napolje. Pisanjem ih osvešćujete i lakše se suočavate nadalje sa njima.
* pre spavanja je obavezno tuširanje, kupanje i lagana masaža tela nekim prirodnim uljem ( lavanda npr)
*pre spavanja možete uzeti kašiku gi putera kako biste još lakše spavali i uneli malo proteina i masnoće u danima detoksa.
*ukoliko niste alergični, matični mleč je takođe sjajan izvor proteina i energije i možete konzumirati 1 kašičicu pre spavanja umesto putera.

Sokovi se piju na svaka 2-3h uz oko 2-3l pitke vode u toku dana. Poslednji sok se pije oko 2h pre spavanja.

Tokom detoksa većina ima potrebu da legne ranije  dok se ujutro najčešće lakše budi ( što i jeste vraćanje svom prirodnom ritmu).

Aktivno treniranje je potpuno individualno – neko ima potrebu i veliku količinu energije te trenira intenzivno dok neko samo želi da odmara. Pratite svoje telo i ponašajte se u skladu sa signalima koje vam šalje.

Tokom detoksa sokovima se uglavnom ne oseća glad već se najčešće um budi jer nije navikao da hranu pije:)  Ukoliko vam je za početak teško da savladate svoj um, priuštite mu jedan sveži avokado, kokice, porciju sveže salate bez začina. Važno je samo da se hrana što brže i lakše svari kako se ne bi remetio proces detoksa.

Ukoliko ste pušač, preporuka jeste da ne pušite jer je cilj da se izbace toksini iz organizma. 

I najvažnije – bez osećaja krivice ukoliko “prekršite” neku od preporuka ili shvatite da vam se jako jede neka čvrsta hrana. U tim kriznim momentima, pokušajte da se umirite, istežete telo, pišite, pripremite kupku…ukoliko i dalje osećaj ne prestaje, čestitajte sebi što ste  toliko izdržali za prvi put i obećajte da ćete sledeći put istrajati do kraja jer su vam odmor i mir jako važni.

Žene koje prvi put počinju sa detoksom je najbolje da izbegavaju tokom PMS-a ili punog meseca kada su emocije najintenzivnije i potreba za hranom veća. Naravno, u tom perioduje detoks posebno delotvoran, ali je važno znati da zahteva veću spremnost i istrajnost jer su izazovi veći:)

Tokom detoksa telo nam šalje neki od sledeći signala da je čišćenje u toku ( bolja priprema i što više vode u toku dana dovode do blažih simptoma detoksa):

Hajde sada da vidimo kako se naše telo oseća nakon detoksa.